GRUZLICA KREGOSLUPA (SPONDYLITIS TUBERCULOSA)

June 19th, 2019

Niejednokrotnie ostre bóle pleców nasuwają myśl o lędźwiobólu (lumbago). Wyraźnie zaznaczone unieruchomienie kręgosłupa spowodowane przez ból, połączone z bolesnością uciskową miejscową i pośrednią (ucisk na barki lub głowę), może występować we wszystkich rodzajach zapalenia kręgosłupa: gronkowcowym, gruźliczym i na tle choroby Banga. Ważny i często rozstrzygający jest obraz rentgenowski: gruźlica kręgosłupa i zapalenie kości (osteonvqetuis] zaczynają się od zmian w kościach, choroba Banga atakuje tarcze międzykręgowe. Obok zwężenia chrząstek widzimy wówczas wcześnie przejście procesu rozpływnego na przyległe powierzchnie trzonów kręgów z równoczesnym stwardnieniem blaszek kostnych otaczających ognisko. Na rentgenogramach spostrzega się niekiedy obok ogniska cień ropnia w obrębie części miękkich. Według dotychczasowych spostrzeżeń zapalenie kręgosłupa na tle choroby Banga przebiega łagodnie i zasadniczo nie wymaga żadnych zabiegów chirurgicznych z wyjątkiem otwarcia ropnia przebijającego się pod skórę. [przypisy: hipolibidemia, medikor poznań, medicover kraków ruczaj ]

No Responses to “GRUZLICA KREGOSLUPA (SPONDYLITIS TUBERCULOSA)”

1. Kacper Says:

To sa oficjalne informacje medyczne

2. Marlena Says:

[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: jagody acai[...]

3. Lilia Says:

Ja mam stwierdzona nadczynność ale objawy niedoczynność tarczycy