GRUZLICA KREGOSLUPA (SPONDYLITIS TUBERCULOSA)

June 19th, 2018

Niejednokrotnie ostre bóle pleców nasuwają myśl o lędźwiobólu (lumbago). Wyraźnie zaznaczone unieruchomienie kręgosłupa spowodowane przez ból, połączone z bolesnością uciskową miejscową i pośrednią (ucisk na barki lub głowę), może występować we wszystkich rodzajach zapalenia kręgosłupa: gronkowcowym, gruźliczym i na tle choroby Banga. Ważny i często rozstrzygający jest obraz rentgenowski: gruźlica kręgosłupa i zapalenie kości (osteonvqetuis] zaczynają się od zmian w kościach, choroba Banga atakuje tarcze międzykręgowe. Obok zwężenia chrząstek widzimy wówczas wcześnie przejście procesu rozpływnego na przyległe powierzchnie trzonów kręgów z równoczesnym stwardnieniem blaszek kostnych otaczających ognisko. Na rentgenogramach spostrzega się niekiedy obok ogniska cień ropnia w obrębie części miękkich. Według dotychczasowych spostrzeżeń zapalenie kręgosłupa na tle choroby Banga przebiega łagodnie i zasadniczo nie wymaga żadnych zabiegów chirurgicznych z wyjątkiem otwarcia ropnia przebijającego się pod skórę. [przypisy: leczenie endometriozy forum, usg tarczycy Warszawa, ginekolog Warszawa Śródmieście ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog Warszawa Śródmieście leczenie endometriozy forum usg tarczycy Warszawa