Jakie przyczyny moga wplywac na nadmierny przerost migdalków?

July 21st, 2018

Zestawienia porównawcze dzieci z przerosłymi migdałkami, operowanych i nie operowanych, wykazują, że u dzieci operowanych nie spostrzegamy żadnych ujemnych skutków ani zahamowania w rozwoju, ani większej zapadalności na choroby dolnych dróg oddechowych. Obserwuje się natomiast korzystny wpływ usunięcia migdałków na oddychanie, na ogólny rozwój i samopoczucie dziecka. , Jakie przyczyny mogą wpływać na nadmierny przerost migdałków? U dzieci z tzw. skazą gruczołową częściej występuje przerost migdałków, nieżyty nosa i pryszczykowe zapalenie migdałków. Przebyte choroby zakaźne, jak: płonica, błonica i odra również pozostawiają czasem znaczny przerost migdałków. Bez wątpienia, także stany uczuleniowe (alergiczne) na zmiany temperatury, ma pewne roślinne składniki i leki mogą wpływać na wytworzenie się przerostu migdałków. W pierwszych latach życia dziecka w razie epidemii chorób zakaźnych wieku dziecięcego migdałki mogą odgrywać rolę ochronną w przebiegu samej choroby. [patrz też: hologramy els, Warszawa USG genetyczne, osteopatia Warszawa ]