Jezeli chory chudnie, to niewiele i powoli; charlactwa nie ma nawet po dlugich latach

February 16th, 2018

Jeżeli chory chudnie, to niewiele i powoli; charłactwa nie ma nawet po długich latach. 6. Niezależność bólów od pobierania pokarmów, czasami zupełny brak bólów; alkalia nie wpływaj ą na bóle. 7. Nie ma okresowości choroby. 8. Wymiociny barwy fusów kawowych; gdy one powstaną, trwają czas dłuższy; krwotok obfity bywa bardzo rzadko. 9. Stała obecność krwi utajonej w stolcach. 10. Nie ma w zawartości żołądkowej wolnego kwasu solnego ; obecność kwasu mlekowego i długich pałeczek Jaworskiego. W początkowym okresie oraz w przypadkach rakowacenia wrzodu można stwierdzić wolny kwas solny, ilość jego jednak dość szybko obniża się i wreszcie kwas solny znika. 11. Oznaki bezpośrednie i pośrednie raka żołądka w obrazie radiologicznym. 12. Wysoki współczynnik załamania światła zawartości żołądkowej na czczo przewyższający o 3,5 współczynnik zawartości, wydobytej w 45 minut po śniadaniu białkowym. 13. Wyraźna zależność bólów od cza su pobierania pokarmów i ich j akości oraz od położenia ciała; alkalia łagodzą bóle lub je znoszą. Okresowość choroby 1. Nie ma wymiotów fusowatych; obfitszy krwotok wywołuj e ostrą niedokrwistość; wymiotowana krew jest ciemnoczerwona lub jasnoczerwona. 2. Krew utajona bywa w stolcach niestale. 3. Dość często nadkwaśność oraz nadmierne wydzielanie soku żołądkowego: nie ma kwasu mlekowego ani pałeczek Jaworskiego; obecność czworniaków w zalegającej zawartości żołądkowej. 4. Zmiany radiologiczne znamienne dla wrzodu trawiennego żołądka. 5. Współczynnik załamania światła zawartości żołądkowej na czczo nie przewyższa współczynnika zawartości w 45 min. po śniadaniu białkowym. W przypadkach mniej wyraźnego zespołu wczesne odróżnienie raka może być ułatwione przez systematyczne badanie stolców, co do krwi utajonej z dnia na dzień przez czas dłuższy oraz radiologicznego obrazu żołądka co parę tygodni. [patrz też: usg żył, Warszawa USG genetyczne, usg żył kończyn dolnych ]