Krwiomocz

September 24th, 2018

Krwiomocz zdarza się: 1) w zapaleniach narządu moczowego, zwłaszcza ostrych (zapalenie nerek rozlane i ograniczone, zapalenie miedniczek nerkowych, moczowodów, pęcherza moczowego, tkanki przynerkowej ) ; 2) w kamicy moczowej, zwłaszcza szczawianowej; 3) w przypadkach zawałów i zatorów nerek; 4) w przypadkach nowotworów i guzów w narządzie moczowym; 5) w gruźlicy i kile narządu moczowego; 6) w stwardnieniu tętnic w narządzie moczowym, w samorodnym zapaleniu zakrzepowym i w tętniaku tętnic nerkowych, w guzkowatości tętnic (arteriiti nodosa); 7) w chorobach żył (żylaki miedniczek nerkowych, pęcherza moczowego, zakrzep żyły nerkowej) ; 8) w przypadkach utrudnienia odpływu krwi z żyły nerkowej wsku- tek zwężenia lub niedrożności żyły głównej dolnej lub żyły nerkowej z powodu zakrzepu, ucisku przez powiększone węzły za otrzewne albo przerastania tkanki nowotworowej, do żyły, jak to bywa w przypadkach złośliwych nowotworów nadnerczy; 9) w przypadkach ciał obcych w pęcherzu moczowym; , 10) w przypadkach urazu w okolicy narządu moczowego (haematuria troumatic«) ; 11) rzadko w pierwotnej marskości nerek; 12) w skazach krwotocznych; 13) jako tzw. krwiomocz samorodny (haemaiuria spontanea s. idiopathica) 14) w chorobach gruczołu krokowego i pęcherzyków nasiennych; 15) u zupełnie zdrowych osób po ciężkich wysiłkach fizycznych, po zimnej kąpieli itp. w postaci drobnowidowej domieszki krwi (Wacław Markert i Irena Goepareka.); 16) w przypadkach zakażenia motylicą krwawą (bilhareioeis ), [hasła pokrewne: choroba hashimoto objawy psychiczne, wysiłkowe choroba hashimoto objawy psychiczne, baclofen alkoholizm]

Powiązane tematy z artykułem: baclofen alkoholizm choroba hashimoto objawy psychiczne endodonta warszawa