Moczenie nadmierne

June 28th, 2018

Moczenie nadmierne (polyuria) zdarza się w chorobach narządu moczowego dość często. Spostrzega się je: 1) w przewlekłym rozlanym zapaleniu kłębków nerkowych; 2) w okresie zdrowienia w ostrym rozlanym zapaleniu kłębków nerkowych ; 3) W okresie zdrowienia w ostrym zapaleniu miedniczek nerkowych; 4) w wodonerczu pochodzenia mechanicznego, gdy przeszkoda w drogach moczowych zostanie usunięta; 5) w niektórych postaciach skrobiawicy nerek; 6) w torbielkowatości nerek. Moczenie nadmierne w ostrym zapaleniu kłębków nerkowych i w wodonerczu jest częściowo pochodzenia także odruchowego (odruch miedniczkowo-nerkowy wydzielniczy – reflexus pyelorenalis secretorius), W przewlekłym rozlanym zapaleniu kłębków nerkowych uderza czasami oddawanie dużej ilości moczu w nocy (nycturia). Zaburzenie to może być tutaj oznaką zarówno rozpoczynającej się niewydolności krążenia, jak i upośledzenia zdolności zagęszczającej nerek W pierwszym wypadku ilość dzienna moczu jest mniejsza niż nocna i mocz z dnia ma wyższy ciężar właściwy, natomiast w rozpoczynającej się niewydolności nerek chory oddaje dużo moczu również w dzień, przy czym ciężar właściwy moczu jest obniżony. Moczenie nadmierne nie zawsze bywa oznaką choroby narządu moczowego. Spostrzega się je także w wielu innych chorobach, mianowicie: 1) w cukrzycy; 2) w moczówce prostej; 3) w okresie zdrowienia po chorobach gorączkowych, zwłaszcza po . durach; pomimo niezwiększonego dowozu płynów ilość moczu utrzymuje się u tych chorych, gdy ustąpi już gorączka, na wysokim poziomie czasami przez kilka tygodni; 4) w niektórych nerwicach ogólnych, jako tzw. urina spastica; 5) w okresie energicznego wsysania się przesięków i obrzęków; 6) w przeroscie gruczołu krokowego, gdy nastąpi już okres dużego przepełnienia pęcherza z cechującym ten okres wzmożonym pragnieniem. U osób zdrowych moczenie nadmierne spostrzega się po wypiciu dużej ilości płynów w ogóle. [podobne: leczenie endometriozy forum, wysiłkowe leczenie endometriozy forum, skuteczne tabletki na odchudzanie forum 2016 ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie endometriozy forum skuteczne tabletki na odchudzanie forum 2016 wysiłkowe nietrzymanie moczu