Przerywany w porównaniu z ciągłym niedoborem androgenów w raku prostaty AD 3

September 12th, 2018

Pacjenci, którzy otrzymali wcześniej neoadjuwantową lub uzupełniającą adiuwantową terapię depresyjną, kwalifikowali się, jeśli otrzymali terapię przez 4 miesiące lub krócej. Pacjenci, którzy byli wcześniej poddani leczeniu finasterydem z powodu raka prostaty, kwalifikowali się, jeśli otrzymywali lek przez 9 miesięcy lub krócej. Dopuszczano do 6 miesięcy wcześniejszego leczenia finasterydem w łagodnym rozroście gruczołu krokowego. Neoadiuwantowa lub adjuwantowa terapia deprywacji androgenami lub finasteryd musi zostać przerwana ponad rok przed przyjęciem do badania. Pacjenci, którzy rozpoczęli terapię agonistą hormonu uwalniającego hormon luteinizujący (LHRHa) z lub bez czynnika antyandrogenowego maksymalnie 6 miesięcy przed przyjęciem do szpitala i którzy spełnili wszystkie kryteria kwalifikowalności przed rozpoczęciem leczenia, byli uprawnieni, jeśli czas trwania leczenia LHRHa nie przekraczał 7 miesięcy i wartość PSA po 6 miesiącach terapii deprywacji androgenów była dostępna. Jednoczesne radioterapia była dozwolona w przypadku silnego bólu. Pacjenci w Ameryce Północnej, którzy potrafią czytać i rozumieć angielski, hiszpański lub francuski, byli zobowiązani do wykonania oceny jakości życia. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę zgodnie z wytycznymi instytucjonalnymi i federalnymi.
Plan leczenia, stratyfikacja i losowanie
Pacjenci przechodzili 7-miesięczny kurs indukcyjny, podczas którego otrzymywali LHRHa i środek antyandrogenowy: goserelinę i bikalutamid w przypadku pacjentów włączonych przez amerykańskie grupy spółdzielcze i EORTC lub podobnych środków w równoważnych dawkach u pacjentów z NCIC-CTG lub u tych, którzy rozpoczęli terapię przed rejestracją.
Poziom PSA mierzono w miesiącach 1, 4, 6 i 7 okresu indukcji. Pacjenci ze stabilnymi lub obniżającymi się poziomami PSA wynoszącymi 4,0 ng na mililitr lub mniej w 6 i 7 miesiącu kwalifikowali się do randomizacji; to kryterium wybrano do selekcji pacjentów z chorobą zależną od androgenów.
Przed randomizacją pacjenci byli stratyfikowani zgodnie ze stanem sprawności (0 lub vs 2), wcześniejszą terapią hormonalną (neoadiuwantową lub uzupełniającą terapią pozbawioną androgenów lub finasterydem w przeciwieństwie do braku terapii) i zasięg choroby (minimalna a rozległa) . Jak poprzednio zdefiniowano w badaniach SWOG, 1,2 minimalna choroba była chorobą ograniczoną do kręgosłupa, kości miednicy lub węzłów chłonnych, a rozległa choroba była chorobą obecną w żebrach, kościach długich lub narządach trzewnych. Pacjenci, u których poziom PSA był wyższy niż 4 ng na mililitr po terapii indukcyjnej, nie kwalifikowali się do randomizacji, ale obserwowano ich przeżycie.
Pacjenci, którzy zostali losowo przydzieleni do grupy leczenia ciągłego, nadal otrzymywali terapię deprywacji androgenów; osoby losowo przydzielone do grupy z przerwami terapii zaprzestały terapii deprywacji androgenów
[podobne: definicja zdrowia who, baclofen alkoholizm, doxycyclinum 20 ]