Przerywany w porównaniu z ciągłym niedoborem androgenów w raku prostaty AD 6

September 11th, 2018

Mediana czasu leczenia protokołem po randomizacji wynosiła 19 miesięcy (zakres międzykwartylny, 10 do 38) w grupie leczenia przerywanego i 17 miesięcy (zakres międzykwartylny, 8 do 33) w grupie z ciągłą terapią. Wśród pacjentów otrzymujących leczenie przerywane, mediana odsetka czasu otrzymującego leczenie wyniosła 47% (zakres międzykwartylowy, 23 do 69). Nie stwierdzono znaczących różnic między grupami w zakresie zdarzeń niepożądanych związanych z leczeniem 3 lub 4 stopnia (30,4% w grupie leczenia z przerwami i 32,7% w grupie z ciągłymi terapiami, p = 0,53), w tym w zdarzeniach sercowo-naczyniowych, i nie zgłoszono żadnych zdarzeń 5 związanych z leczeniem (tabela S1 w dodatkowym dodatku). Przetrwanie
Mediana przeżycia wszystkich objętych badaniem pacjentów po rozpoczęciu terapii deprywacji androgenów wynosiła 3,7 roku (zakres międzykwartylowy, 1,8 do 7,9). Mediana przeżycia pacjentów, którzy nie ulegli randomizacji wynosiła 1,7 roku (zakres międzykwartylowy, 1,0 do 3,2).
Rysunek 1. Ryc. 1. Mediana przeżycia z randomizacji w dwóch grupach leczenia. Z 928 zgonów, które wystąpiły wśród pacjentów, którzy zostali losowo przydzieleni do grupy badanej, 445 wystąpiło w grupie z ciągłą terapią i 483 w grupie z przerywaną terapią. Mediana przeżycia po randomizacji wynosiła 5,8 lat w grupie z ciągłym leczeniem w porównaniu z 5,1 roku w grupie z przerywaną terapią (5,7 roku w porównaniu z 6,4 roku po początkowej rejestracji) (Figura 1), co stanowiło 10% względnego wzrostu ryzyka śmierci z przerywaną terapią (współczynnik ryzyka zgonu z leczeniem przerywanym, dostosowany do czynników stratyfikacji, 1,10, 90% przedział ufności [CI], 0,99 do 1,23). Hipoteza, że współczynnik ryzyka zgonu byłaby niższa niż 1,20, nie została odrzucona, ponieważ górna granica przedziału ufności 90% (odpowiednik jednostronnego testu 0,05) wynosiła 1,23, wykraczając poza próg nieinności mniejszy niż 1,20. Dlatego nie jesteśmy w stanie stwierdzić, że terapia przerywana nie ustępowała terapii ciągłej w odniesieniu do przeżycia. Ponieważ jednak dolna granica przedziału ufności (0,99) nie wyklucza 1,00, nie możemy stwierdzić, że terapia przerywana była znacznie gorsza od terapii ciągłej. Wyniki analizy wtórnej, dwustronne badanie hipotezy o nieliniowości (podobne do oceny 95% przedziału ufności) doprowadziły do podobnego wniosku (95% CI, 0,97 do 1,25). Założenie dotyczące proporcjonalnych zagrożeń nie zostało naruszone dla tego modelu (P = 0,25).
Rysunek 2. Rysunek 2. Przetrwanie według podgrup. Chorobę minimalną uznawano za chorobę ograniczoną do kręgosłupa, kości miednicy lub węzłów chłonnych, a rozległą chorobę jako chorobę występującą w żebrach, kościach długich lub narządach trzewnych (definicje stosowane w badaniach Southwest Oncology Group)
[przypisy: poradnia medycyny nuklearnej, doxycyclinum 20, badanie trus ]