przesuniecie kregu moze nie sprawiac zadnych dolegliwosci

February 19th, 2018

Stwierdzenie kręgozmyku u dorosłych nie stanowi samo przez się dostatecznego wskazania do operacji, ponieważ dalsze ześlizgiwanie się 5 kręgu lędźwiowego jest mało prawdopodobne, a nawet znaczne przesunięcie kręgu może nie sprawiać żadnych dolegliwości. Natomiast kręgozmyk bolesny leczony bez wyniku zachowawczo, wymaga rozważenia możliwości leczenia operacyjnego. Ponieważ jednak cierpienie to nie jest niebezpieczne dla życia, ryzyko operacji powinno być odpowiednio małe: w każdym przypadku należy zatem ocenić dokładnie zdatność chorego do zabiegu. Nieco inaczej przedstawia się to zagadnienie w wieku dziecięcym, ponieważ do zakończenia okresu dojrzewania musimy się liczyć z możliwością dalszego ześlizgu; tutaj więc rezygnujemy z reguły z dłuższego leczenia zachowawczego i operujemy wcześnie, jak tylko stan ogólny dziecka pozwala na zabieg. [podobne: objawy endometriozy, usunięcie endometriozy, leczenie endometriozy forum ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie endometriozy forum objawy endometriozy usunięcie endometriozy