Przypadek indeksu zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych w Stanach Zjednoczonych AD 5

July 11th, 2018

Krwotok podpajęczynówkowy występował w miednicy, śródmózgowiu i wyższym aspekcie móżdżku. Sekcje wieńcowe półkul mózgowych ujawniły krwotok w trzeciej i bocznej komorze oraz zawał w prawym płacie czołowym. Zidentyfikowano dwa tętniaki prawej górnej tętnicy móżdżkowej: mniejszy tętniak odpowiadający tętniakowi przedstawionemu na fig. 1C i drugi, większy tętniak z dowodami pęknięcia i przylegającego skrzepu krwi. Badanie mikroskopowe mózgu wykazało liczne zawały mózgu obejmujące płaty czołowe, prawy płat potyliczny i lewy globus bladidus. Tętniak w górnej tętnicy móżdżku z wyraźnym zerwaniem zbadano mikroskopowo i wykazano martwicze zapalenie w przydance i krwotoku (Figura 2B). Zidentyfikowano rzadkie komórki olbrzymiego ciała obcego. Barwienie srebrem Gomori methenaminą ujawniło obecność strzępków w ścianie naczynia krwionośnego, jak również w obrębie powiązanego krwotoku (Figura 2C), co wskazuje na tętniaka zarodkowego. W badaniu ogólnym nie stwierdzono żadnych objawów zawału tkanki poza ośrodkowym układem nerwowym.
Dyskusja
Ten opis przypadku opisuje kliniczną prezentację neutrofilowego zapalenia opon mózgowych u immunokompetentnego mężczyzny, który nie poprawił się pomimo stosowania antybiotyków o szerokim spektrum działania. Bakterie, w szczególności Streptococcus pneumoniae i Neisseria meningitidis, odpowiadają za większość przypadków ostrego neutrofilowego zapalenia opon mózgowych.2. Uporczywe neutrofilowe zapalenie opon mózgowych jest zespołem zdefiniowanym przez kliniczne zapalenie opon mózgowych, pleocytozę w płynie mózgowo-rdzeniowym z ponad 50% komórek polimorfonukleinowych, podwyższony poziom białka i niski poziom poziom glukozy przez ponad 7 dni pomimo odpowiedniej empirycznej terapii przeciwdrobnoustrojowej.3 Diagnoza różnicowa uporczywego neutrofilowego zapalenia opon mózgowych jest szeroka i obejmuje przyczyny zarówno zakaźne jak i nieinfekcyjne. Do najczęstszych przyczyn zakaźnych należą nietypowe organizmy bakteryjne, takie jak nocardia i aktynomiazy oraz organizmy grzybowe, w tym drożdżaki, aspergillus i mucorales (dawniej zygomycetes) .3 W tym przypadku przeprowadzono szeroką ocenę potencjalnych przyczyn trwałego neutrofilowego zapalenia opon mózgowych. , a ostatecznie hodowle grzybowe płynu mózgowo-rdzeniowego od pierwszego dnia drugiego hospitalizacji wzrosły A. fumigatus.
Gatunki Aspergillus są wszechobecne w powietrzu, glebie i materii organicznej.4 Choroby inwazyjne, najczęściej wywołane przez A. fumigatus, są rzadkie wśród immunokompetentnych gospodarzy.6 Organizm zazwyczaj wnika do organizmu przez przewód sinopulmonalny lub przez przerwę w organizmie. Skóra. Inwazja ośrodkowego układu nerwowego może wystąpić poprzez bezpośrednie rozszerzenie z zatok przynosowych lub przez krwiakalne rozprzestrzenianie się przez źródło płucne lub skórne.7 W tym przypadku brak dowodów infekcji w tych miejscach doprowadził do rozważenia alternatywnych portali wejścia do centralnego układu nerwowego
[podobne: usunięcie endometriozy, metamina, osteopatia Warszawa ]