Przypadek indeksu zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych w Stanach Zjednoczonych AD 6

September 13th, 2018

Nakłucie opony twardej może pozwolić na bezpośredni transport organizmu z przestrzeni zewnątrzoponowej do przedziału wewnątrzoponowego. W tym przypadku miejsce nakłucia opony twardej nie było jednoznaczne. Jednak stopień zaangażowania opon lędźwiowych przez strzępki grzybów jest zgodny z bezpośrednim przedłużeniem. Ponadto brak zawałów w tkankach poza ośrodkowym układem nerwowym jest kompatybilny z bezpośrednim przedłużeniem zamiast rozprzestrzeniania krwiotwórczej. Biorąc pod uwagę możliwość potencjalnego narażenia na skutek wstrzyknięcia zewnątrzoponowego, powiadomiono departament zdrowia. Aspergiloza w ośrodkowym układzie nerwowym niesie złe prognozy, pomimo dostępności środków przeciwgrzybiczych o dobrej aktywności przeciwko gatunkom aspergillus i przenikaniu ośrodkowego układu nerwowego. 9. Diagnostyka przedwczesna wymaga wysokiego wskaźnika podejrzenia klinicznego. Pacjenci zwykle mają ogniskowe deficyty neurologiczne; znaki oponowe są rzadkie.10 Chociaż obrazowanie radiograficzne może być przydatne do identyfikacji zmian ogniskowych lub wtórnych powikłań, zapalenie opon mózgowych typu aspergillus zwykle charakteryzuje się brakiem zmian w miąższu 10. Angioinwazja tego organizmu jest powszechna i powoduje zakrzepicę naczyń, zawał tkanki i krwotok. .10 Testowanie chemiczne płynu mózgowo-rdzeniowego jest niespecyficzne, często wykazuje pleocytozę z różnym odsetkiem komórek jednojądrzastych i jednojądrzastych, podwyższony poziom białka i niski do prawidłowego poziom glukozy.10 Izolacja aspergilusa z płynu mózgowo-rdzeniowego jest trudna i często wymaga powtórzenia. testowanie próbek o dużych objętościach11. Wykrywanie aspergilusa galaktomannanu w próbkach surowicy za pomocą testu immunoenzymatycznego zostało zwalidowane w celu diagnozy inwazyjnej aspergilozy. Test ten również okazał się obiecujący dla próbek płynu mózgowo-rdzeniowego do wczesnej diagnozy aspergilozy ośrodkowego układu nerwowego, chociaż wartość progowa dla diagnozy nie została ustalona.12
Wczesne rozpoznanie i rozpoczęcie odpowiedniego leczenia może poprawić wyniki aspergilozy ośrodkowego układu nerwowego.13 Worykonazol jest główną zalecaną terapią tego schorzenia. Nie zaleca się podawania dożylnego środków przeciwdrobnoustrojowych i może być skomplikowane przez chemiczne zapalenie pajęczynówki, napady padaczkowe, bóle głowy i zmieniony stan psychiczny. 7. Należy rozważyć chirurgiczne usunięcie zmian ogniskowych, jeśli są obecne.
Testy diagnostyczne dla Aspergillus nie mogą być wykonywane rutynowo w przypadkach ostrego neutrofilowego zapalenia opon mózgowych. Dodatkowe badania diagnostyczne nietypowych patogenów powinny być kontynuowane, jeśli objawy utrzymują się pomimo odpowiedniej empirycznej terapii. W przypadku zidentyfikowania nietypowego patogenu, takiego jak A. fumigatus, należy przeprowadzić staranne poszukiwanie potencjalnych źródeł narażenia W tym przypadku identyfikacja potencjalnego narażenia poprzez wstrzyknięcie zewnątrzoponowe i zgłoszenie sprawy do państwowego departamentu zdrowia doprowadziło do epidemiologicznego badania, które zidentyfikowało wieloetapową epidemię grzybiczego zapalenia opon mózgowych związaną z zastrzykami z zewnątrzoponowym glukokortykoidami.
[podobne: ashwagandha skutki uboczne, badanie trus, poradnia medycyny nuklearnej ]

Powiązane tematy z artykułem: ashwagandha skutki uboczne badanie trus poradnia medycyny nuklearnej