Przyrzad Sludera

November 16th, 2018

Niewątpliwie pod wpływem tego-leczenia migdałki ulegają zmniejszeniu, nie znamy jednak działania ubocznego tych promieni, zwłaszcza jeśli chodzi o dzieci, które są w okresie wzrostu i rozwoju. Wyniszczenie migdałków u dzieci możemy wykonać Przyrządem Sludera, przy czym w znieczuleniu miejscowym u dzieci starszych od 8 lat i powyżej, u młodszych zaś w uśpieniu chloroetylowym. Przyrząd Sludera zakładamy poza migdałek, przyciskając go do bocznej ściany, wciskamy migdałek przed łuk przedni do otworu przyrządu, a następnie zamykamy suwak i uwalniamy palcem od przyczepu. Zwykłym chirurgicznym sposobem możemy wykonać wyłuszczenie (tonsillectomia) we wszystkich przypadkach przerostu migdałków u dzieci i u dorosłych, zarówno w znieczuleniu miejscowym, jak i uśpieniu chlorkiem erylu lub eteru. Operację migdałków podniebiennych lepiej jest wykonać w klinice otolaryngologicznej lub na oddziale otolaryngologicznym, ze względu na możliwość pooperacyjnego krwotoku, wymagającego natychmiastowej pomocy lekarskiej. [podobne: lysoformin 3000, badanie trus, choroba hashimoto objawy psychiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: badanie trus choroba hashimoto objawy psychiczne lysoformin 3000