Rokowanie

June 25th, 2018

Białkomocz jest tylko objawem chorobowym. Toteż rokowanie zależy od choroby podstawowej. Z samej ilości białka w moczu nie można wnosić o ciężkości choroby nerkowej. W istocie w marskości nerek stwierdza się w moczu ilości białka w ogóle niewielkie, czasami tylko ślady, a niekiedy w niektórych porcjach moczu białka wcale nie ma. Na odwrót w ostrych chorobach zakaźnych białkomocz, zależny od ostrego uszkodzenia nabłonka cewek nerkowych, może przekraczać 1-2 promille i pomimo to przeważnie ustępuje zupełnie z wygaśnięciem. choroby podstawowej. Białkomocz ortostatyczny, nawet znaczny, rokuje dobrze, gdyż zwykle znika po dojściu chorego do dojrzałości płciowej i nie usposabia do zapadania na choroby nerkowe w okresie późniejszym. Leczenie białkomoczu zależy od choroby podstawowej. Białkomocz ortostatyczny nie wymaga żadnych ograniczeń dietetycznych. Poleca się natomiast w przypadkach tego białkomoczu zabiegi wzmacniające ustrój (pobyt w miejscowości podgórskiej, dobre odżywianie) oraz ćwiczenia fizyczne, poprawiające postawę lordotyczną. Nadmierne wysiłki są niepożądane.
Białka moczu, nierozpuszczalne w nadmiarze kwasu octowego. Mocz prawidłowy zawiera białka, które kwas octowy strąca na zimno, a których jego nadmiar nie rozpuszcza. Białka te znajdują się w moczu po części w stanie rozpuszczonym, prawdopodobnie pod wpływem soli, po części zaś – i to przeważnie – w stanie nierozpuszczonym jako tak zwany śluz. Z tych właśnie białek składa się przeważnie obłoczek (nubecula) powstający w prawidłowym moczu po pewnym czasie. Ilość tych białek może zwiększać się w moczu w chorobach narządu moczowego i wtedy one mogą wytwarzać na dnie naczynia osad różnych rozmiarów. Pierwotnie utrzymywano, ze zarówno obłoczek, jak i osad śluzowy składają się z mucyny – glikoproteidu, dającego się rozłożyć na białko i na nie zawierający fosforu węglowodan. Okazało się jednak, że tym białkiem prócz mucyny może być także nukleoalbumina, która rozkłada się na białko i na zawierający fosfor – kwas nukleinowy. [przypisy: artykuły elektryczne środa wielkopolska, serwis niszczarek, usługi reklamowe dla nowych firm szczecin ]

Powiązane tematy z artykułem: artykuły elektryczne środa wielkopolska serwis niszczarek usługi reklamowe dla nowych firm szczecin