Rozpoznanie róznicowe

February 16th, 2018

Rozpoznanie różnicowe. Rak żołądka przebiegający bez wyczuwalnego guza różnicuje się z wrzodem trawiennym żołądka, przewlekłym nieżytem żołądka, gruźlicą, kiłą i nerwicą żołądka, z chorobą Biermera i z mocznicą prawdziwą. Gutman dla różnicowania wrzodu żołądka z rakiem żołądka oraz dla rozpoznania rakowacenia wrzodu poleca energiczne leczenie zachowawcze przeciwwrzodowe przez 3-6 tygodni. Zniknięcie po tym leczeniu bólów żołądkowych i objawów r. adiologicznych wrzodu przemawia raczej przeciwko rakowi, natomiast nasilenie. bólów i pogorszenie obrazu radiologicznego – raczej za zrakowaceniem wrzodu, zwłaszcza jeżeli nie ma poprawy obrazu radiologicznego pomimo ustąpienia bólów. Brak wpływu leczenia nie daje możności wysnuwania wniosków. Różnicowanie niewyczuwalnego raka żołądka z wrzodem trawiennym żołądka opiera się na następujących danych: Rak żołądka 1. Wiek przeważnie ponad 40 lat. 2. Dolegliwości żołądkowe od kilku miesięcy. 3. Postępujący brak łaknienia, bardzo często wstręt do mięsa. 4. Postępująca bladość, nawet gdy nie ma obfitszych krwotoków. 5. Szybko postępujące charłactwo ze znacznym wychudzeniem i ogólnym wyczerpaniem. Wrzód trawienny żołądka 1. Wiek przeważnie młodszy (20-30 r. ż. ). 2. Dolegliwości żołądkowe trwające Jatami. 3. Łaknienie zwykle zachowane; jeżeli chory wstrzymuje się od jedzenia, to tylko z obawy przed bólami. 4. Bladość powłok zewnętrznych dopiero po obfitszym krwotoku. 5. [podobne: Warszawa ginekolog, objawy ciąży, aparaty USG ]