Ujemna strona stosowania przeszczepu jest trwale usztywnienie dolnych kregów ledzwiowych

September 20th, 2018

Zabiegi operacyjne 1. Oparcie 3 – 5 kręgów lędźwiowych na kości krzyżowej, przeszczepem kostnym wstawionym w rozszczepione wyrostki kolczyste sposobem Albeego, albo umocowanym sposobem Hibbsa wzdłuż bocznej powierzchni wyrostków obnażonych z okostnej. Współistnienie tarni dwudzielniej (spina bifida) nie pozwala na mocne wklinowanie przeszczepu sposobem Albeego. Znaczne przesunięcie kręgów utrudnia również dobry styk przeszczepu z wyrostkami kolczystymi. Ujemną stroną stosowania przeszczepu jest trwałe usztywnienie dolnych kręgów lędźwiowych i długotrwałe leżenie po operacji, które powinno trwać, zdaniem Scherba i Burckhardta, 3 miesiące; noszenie gorsetu powinno trwać dalsze 6 – 9 miesięcy. [patrz też: choroba hashimoto objawy psychiczne, lek przed kolonoskopią, lysoformin 3000 ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba hashimoto objawy psychiczne lek przed kolonoskopią lysoformin 3000