Wariant GADL1 i odpowiedź na terapię litu w zaburzeniu dwubiegunowym typu I

September 10th, 2018

Lit jest pierwszym wyborem w leczeniu podtrzymującym zaburzeń dwubiegunowych, aby zapobiec nawrotom manii i depresji, ale wielu pacjentów nie ma odpowiedzi na leczenie litu. Metody
Wybraliśmy podgrupy z próby 1761 pacjentów chińskiego pochodzenia Han z zaburzeniem dwubiegunowym typu I, którzy zostali zwerbowani przez Tajwańskie Konsorcjum Bipolarne. Oceniliśmy ich odpowiedź na leczenie litem przy użyciu skali Alda i przeprowadziliśmy badanie asocjacji genomewidu na próbkach z jednej podgrupy 294 pacjentów z zaburzeniem dwubiegunowym I, którzy otrzymywali leczenie litu. Następnie przetestowaliśmy polimorfizmy pojedynczego nukleotydu (SNP), które wykazały najsilniejsze skojarzenie z odpowiedzią na lit w celu skojarzenia w próbce 100 pacjentów i poddano je dalszej próbie w 24-osobowej próbie kontrolnej. Sekwencjonowaliśmy eksony, granice egzon-intron i część promotora genu kodującego 1-dekarboksylazę glutaminianową (GADL1) u 94 pacjentów, którzy mieli odpowiedź na lit i 94 pacjentów, którzy nie mieli odpowiedzi w genomiewie. próbka asocjacyjna.
Wyniki
Dwa SNP w wysokim sprzężeniu sprzężeń, rs17026688 i rs17026651, które znajdują się w intronach GADL1, wykazały najsilniejsze asocjacje w badaniu asocjacji genomewidu (P = 5,50 x 10-37 i P = 2,52 x 10-37, odpowiednio) oraz w próbka replikacji 100 pacjentów (P = 9,19 × 10-15 dla każdego SNP). Te dwa SNP miały czułość 93% dla przewidywania odpowiedzi na lit i różnicowały się pomiędzy pacjentami z dobrą odpowiedzią i tymi o słabej odpowiedzi w kohorcie kontrolnej. Resekwencjonowanie GADL1 ujawniło nowy wariant, IVS8 + 48delG, który leży w intronie 8 genu, znajduje się w kompletnej nierównowadze sprzężeń z rs17026688 i przewiduje się, że wpłynie na splicing.
Wnioski
Zmiany genetyczne w GADL1 są związane z odpowiedzią na leczenie podtrzymujące litem w zaburzeniu dwubiegunowym typu I u pacjentów pochodzenia chińskiego Han. (Finansowane przez Academia Sinica i inne.)
Wprowadzenie
Choroba afektywna dwubiegunowa jest upośledzającą chorobą psychiczną, która charakteryzuje się epizodami zarówno podwyższonego, jak i drażliwego nastroju i depresji.1,2 Obecnie lit jest wyborem pierwszego rzutu w leczeniu podtrzymującym choroby afektywnej dwubiegunowej i zmniejsza ryzyko nawrotu i samobójstwa.3- 5 Około 80% pacjentów z chorobą afektywną dwubiegunową I leczonych litem przez dłuższy czas ma co najmniej częściową odpowiedź, 6 i 30% ma doskonałą odpowiedź7,8 z całkowitą remisją objawów obserwowaną w populacjach pacjentów pochodzenia europejskiego.
Zgłaszano kliniczne predyktory dobrej odpowiedzi na leczenie litem, takie jak wiek przy wystąpieniu objawów, rodzinna choroba dwubiegunowa, występowanie szybkich zmian cyklu i przestrzeganie zaleceń lekowych. 9, 10 Pacjenci, którzy mają dobrą odpowiedź na lit leczenie wydaje się skupiać w rodzinach, co sugeruje, że rodzinne grupowanie może być stosowane jako predykator do nawrotu objawów.11,12 Zasugerowano, że lit może wywierać swoje działanie terapeutyczne poprzez hamowanie białek G i trzech innych cząsteczek: inozytolu monofosfataza, kinaza syntazy glikogenu 3b i cyklaza adenylanowa.13
Pierwsze badanie asocjacyjne na temat odpowiedzi litu na gen dla zapobiegania nawrotom objawów choroby afektywnej dwubiegunowej w populacjach pochodzenia europejskiego14 wykazało, że pozytywna odpowiedź może być związana ze zmianami w regionie na chromosomie 4q32 obejmującym gen GRIA2, gen kodujący receptor glutaminianowy.
[hasła pokrewne: przychodnia medicus, poradnia medycyny nuklearnej, lek przed kolonoskopią ]

Powiązane tematy z artykułem: lek przed kolonoskopią poradnia medycyny nuklearnej przychodnia medicus