Wirus Ebola w Zachodniej Afryce – objawy kliniczne i zarządzanie

July 5th, 2018

Na obszarach o ograniczonych zasobach izolacja chorych z populacji była kamieniem węgielnym kontroli choroby wirusa Ebola (EVD) odkąd wirus został wykryty w 1976 roku.1 Chociaż sama ta strategia może być skuteczna w kontrolowaniu małych ognisk w zdalnych lokalizacjach , nie dawało nadziei zakażonym ludziom i ich rodzinom pod nieobecność opieki medycznej. W obecnym wybuchu epidemii zachodnioafrykańskiej kontrola zakażeń i wysiłki w zakresie zarządzania klinicznego są koniecznie wdrażane na większą skalę niż w jakimkolwiek wcześniejszym wybuchu epidemii, dlatego też należy ponownie ocenić tradycyjne wysiłki w zakresie zarządzania chorobami. Opiekując się ponad 700 pacjentami z EVD w okresie od 23 sierpnia do 4 października 2014 r., W największej jednostce leczenia eboli w Monrowii w Liberii (patrz wykresy), uważamy, że nasze skumulowane obserwacje kliniczne wspierają racjonalne podejście do zarządzania EVD w zasobach. ograniczone ustawienia. Kliniczne cechy choroby wirusowej Ebola. Wczesne objawy EVD obejmują wysoką gorączkę (temperatura do 40 ° C), złe samopoczucie, zmęczenie i bóle ciała (patrz tabela) .2,3 Gorączka utrzymuje się, a do 3 do 5 dni choroby zwykle zaczynają się objawy żołądkowo-jelitowe, z bólem w nadbrzuszu, nudnościami, wymiotami i biegunką. Pacjenci rutynowo zgłaszali się do naszego ośrodka po 2 lub 3 dniach ciężkich wymiotów lub biegunki, podczas których stanowili znaczne zagrożenie dla swoich społeczności i mieli wysokie prawdopodobieństwo pozytywnego wyniku testu na obecność wirusa Ebola we krwi za pomocą reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR). Chociaż niektórzy pacjenci mieli pozytywny wynik testu PCR w ciągu 24 godzin po wystąpieniu objawów, stwierdziliśmy, że negatywny wynik testu nie może zostać wykorzystany do wykluczenia choroby do 72 godzin po wystąpieniu objawów. Spośród pacjentów, u których wynik testu na obecność wirusa Ebola był pozytywny, żaden z nas, których byliśmy świadomi, nie nabawił się choroby od zarażonego kontaktu w początkowej fazie choroby. Żadne dodatkowe testy nie były dostępne w naszym zakładzie.
Zaobserwowaliśmy, że nawracające epizody wymiotów prowadziły do niezdolności do tolerowania przyjmowania doustnego. Duże objętości wodnistej biegunki oszacowane na 5 lub więcej litrów na dzień (objaw podobny do cholery) pojawiły się nagle, utrzymywały się przez 7 dni lub (rzadko) dłużej i stopniowo zmniejszały się. Powiązane objawy to astenia, ból głowy, zastrzyk spojówek, ból w klatce piersiowej, ból brzucha, bóle stawów, mięśniobóle i czkawka. Objawy oddechowe, takie jak kaszel, były rzadkie. Powszechnie obserwowane objawy neurologiczne obejmowały objawy majaczenia, zarówno hipoaktywne, jak i nadpobudliwe, objawiające się dezorientacją, spowolnionym poznaniem lub pobudzeniem, a rzadziej drgawkami. W przypadku braku odpowiedniej wymiany płynów i elektrolitów, rozwinęła się ciężka letarg i pokurcz.
U około 60% pacjentów, którymi się opiekowaliśmy, rozwój szoku objawiał się zmniejszeniem poziomu świadomości lub śpiączki, szybkimi pulsami, skąpomoczem lub bezmoczem i tachypneą. Dystalne kończyny były zimne pomimo wysokiej temperatury otoczenia i widoczne było obkurczanie obwodowe. Łącznie, te kliniczne odkrycia sugerują kwasicę metaboliczną z powodu ciężkiego wstrząsu hipowolemicznego. Dowody hiperdynamicznego lub dystrybucyjnego szoku były rzadko obserwowane i jeśli obecne były późno stwierdzone
[hasła pokrewne: wybielanie warg sromowych, leczenie endometriozy forum, usg tarczycy Warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie endometriozy forum usg tarczycy Warszawa wybielanie warg sromowych