Wschodnie zapalenie mózgu u koni w Ameryce Łacińskiej AD 2

July 6th, 2018

Przypadki infekcji u koni odnotowano na początku sierpnia w tym samym regionie oraz w prowincjach Panama i Colón. Zgłaszamy wyniki badania epidemii. Metody
Przypadki u ludzi
Ludzkie zapalenie mózgu po raz pierwszy zgłoszono w dniach 29 maja i 31 maja 2010 r. W Darién. Po potwierdzeniu dwóch przypadków zakażenia alfawirusem, Ministerstwo Zdrowia w Panamie wdrożyło aktywny monitoring od 4 czerwca do 15 września 2010 r., Ostrzegając społeczeństwo w dwóch wschodnich prowincjach, Panamie i Darién, i wzywając osoby z gorączką do odwiedzania centrów medycznych odwiedzając gospodarstwa domowe z potwierdzonymi przypadkami na ludziach lub zwierzętach oraz pobierając próbki od gorączkowych członków gospodarstwa domowego i zdrowych kontaktów oraz prosząc personel medyczny w centrach opieki podstawowej i szpitalach o powiadomienie Ministerstwa Zdrowia i przedłożenie próbek surowicy (i, jeśli są dostępne, próbek płynu mózgowo-rdzeniowego [CSF] od pacjentów spełniających kryteria podejrzanych lub prawdopodobnych przypadków). Kryteria dla podejrzanych przypadków obejmowały temperaturę co najmniej 38 ° C i ból głowy u dorosłych lub dzieci lub drażliwość u dzieci w wieku roku lub młodszych. Kryteria dotyczące prawdopodobnych przypadków obejmowały kryteria podejrzewanych przypadków plus zmieniony stan świadomości, objawy behawioralne lub neurologiczne (drgawki, dezorientacja, senność, ospałość, utrata słuchu lub utrata przytomności) oraz przebywanie w obszarze z potwierdzonym alfawirusowym zapaleniem mózgu. u ludzi lub koniowatych.
Testy serologiczne
Próbki surowicy wstępnie badano na obecność przeciwciał przeciwko trzem neurotropowym alfawirusom panamskim – wirusowi EEE, wirusowi VEE i wirusowemu wirusowi zapalenia mózgu u koni (WEE) – z zastosowaniem testów hamowania hemaglutynacji18 i dla Zachodniego Nilu, zapalenia mózgu St. Louis i flawiwirusów Ilheus . Próbki surowicy i płynu mózgowo-rdzeniowego zostały przebadane na obecność wirusa EEE i przeciwciał IgM VEE za pomocą testu immunoenzymatycznego, a infekcja została potwierdzona w podzbiorze tych próbek za pomocą testu neutralizacji blaszki miażdżycowej (PRNT) .18 Zastosowane szczepy wirusowe EEE to 435731, izolat konia panamskiego z 1986 r. Lub chimeryczny szczep wirusowy Sindbis-EEE, który zawiera białka strukturalne z brazylijskiego szczepu EEE BeAn436087.19. Do PRNT zastosowano wirusowy szczep podtypu ID 212908 z Panamy VEE.
Izolacja wirusa
Próbki ludzkiej surowicy uzyskane podczas ostrego stadium choroby (czas trwania objawów, .3 dni), próbki ludzkiego płynu mózgowo-rdzeniowego lub 10% homogenatu mózgu konia stosowano do zaszczepienia komórek Vero i obserwowano pod kątem efektów cytopatycznych. RNA z próbek klinicznych i izolatów ekstrahowano za pomocą TRIzolu (Invitrogen) lub zestawu do ekstrakcji wirusowej QIAamp RNA (Qiagen) i testowano za pomocą specyficznych dla rodzaju testów odwrotnej transkryptazy-reakcji łańcuchowej polimerazy (RT-PCR) .20
Wirusowe sekwencjonowanie genomu i filogenetyka
Amplikony PCR sekwencjonowano za pomocą analizatora genetycznego Applied Biosystems 3500 Series