Wschodnie zapalenie mózgu u koni w Ameryce Łacińskiej AD 4

July 6th, 2018

Próbki surowicy i płynu mózgowo-rdzeniowego z 7 z tych pacjentów dały wirus VEE (tabela i tabela 2); Wirus EEE nie był izolowany. Pomimo wysiłków zmierzających do zidentyfikowania wszystkich pacjentów, którzy spełnili kryteria podejrzenia lub prawdopodobnego zakażenia, 190 pacjentów, od których uzyskano próbki surowicy, obejmowało 59, którzy nie spełniali tych kryteriów. W tej grupie pacjent potwierdził EEE (2%), a 2 pacjentów potwierdził VEE (3%) (rysunek S1 w dodatkowym dodatku). Pacjent z EEE miał bóle głowy i bóle stawów, ale nie miał gorączki, a 2 pacjentów z VEE było gorączkowych, ale nie zgłaszało bólu głowy i nie miało innych neurologicznych objawów. Spośród 99 przypadków podejrzeń o zakażenie 5 (5%) zostało potwierdzonych jako EEE, a 6 (6%) jako VEE. Spośród 19 prawdopodobnych przypadków 7 (37%) to EEE, 3 (16%) to VEE, a (5%) to infekcja podwójna (tabela i tabela 2 oraz rysunek S1 w dodatkowym dodatku).
Rysunek 1. Ryc. 1. Wskaźniki zachorowalności na wschodnie zapalenie koni (EEE) i wenezuelskie wirusy zapalenia koni (VEE) w Panamie w 2010 r. Panel A przedstawia mapę Panamy, z obszarami zainteresowania zaznaczonymi na czerwono i powiększonymi w panelach B oraz C. Panel B pokazuje wskaźniki zapadalności EEE na podstawie 14 potwierdzonych przypadków (13 przypadków EEE i przypadek podwójnego zakażenia wirusem EEE-VEE). Panel C pokazuje częstość występowania infekcji wirusem VEE na podstawie 12 potwierdzonych przypadków (11 przypadków zakażenia wirusem VEE i przypadek podwójnego zakażenia). Współczynniki zdatności zostały zaokrąglone do najbliższej dziesiątej i zostały obliczone na podstawie populacji poszczególnych miast dostępnych w ramach spisu panamskiego w latach 2010-2011.
Rysunek 2. Rysunek 2. Krzywa epidemiczna dla koni i ludzkich przypadków zgodna z zakażeniem wirusem EEE lub VEE. Potwierdzone przypadki u ludzi, które wykryto podczas epidemii i podczas wzmocnionego nadzoru w prowincjach Darién i Panama obejmowały 14 przypadków zakażenia wirusem EEE (13 przypadków plus przypadek podwójnego zakażenia wirusem EEE-VEE) i 12 przypadków zakażenia wirus VEE (11 przypadków plus przypadek podwójnego zakażenia wirusem EEE-VEE). Potwierdzone przypadki koni w prowincjach Panama, Darién i Colón wyniosły 69, z chorobą neurologiczną i gorączkową, która była zgodna z zakażeniem wirusem EEE lub VEE.
Jednocześnie wśród 75 zdrowych osób żyjących w pobliżu osób z potwierdzonym alfawirusowym zapaleniem mózgu 2 (3%) miało dodatnie wyniki testu dla wirusa EEE, a 20 (27%) miało pozytywne wyniki dla wirusa VEE. Niski odsetek osób z potwierdzonym wirusem EEE jest zgodny z przewagą bezobjawowych infekcji w Ameryce Północnej.1 Chociaż większość pacjentów zakażonych wirusem VEE ma charakter objawowy, infekcje są często błędnie diagnozowane jako denga ze względu na charakterystyczny brak wyraźnej choroby neurologicznej, co jest zgodne z naszymi ustaleniami. 2 Wskaźniki zachorowalności na potwierdzone przypadki EEE w raportach dotyczących miast wynosiły od 0,1 do 0,7 na 1000 osób (ryc. i ryc. 2), a wskaźniki zapadalności dla potwierdzonych przypadków VEE wahały się od 0,1 do 2,6 na 1000 osób (ryc. i ryc. 2); wskaźnik śmiertelności w przypadku potwierdzonego EEE wyniósł 0%, a dla potwierdzonego VEE 8%.
Przypadki koni
Pierwszy przypadek zapalenia mózgu koni odnotowano 10 maja w Metetí, prowincja Darién
[patrz też: hologramy els, prowadzenie ciąży Warszawa, ginekolog Warszawa Śródmieście ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog Warszawa Śródmieście hologramy els prowadzenie ciąży Warszawa