Wschodnie zapalenie mózgu u koni w Ameryce Łacińskiej AD 6

July 6th, 2018

Homogenaty mózgu od 2 koni zawierały wirus EEE. Analizy filogenetyczne umieściły izolaty wirusowe EEE koni (247188 i 247168) w podtypie III wraz z izolatami koniowatych panamskich z 1984 i 1986 r. (Ryc. 3A). W obrębie strukturalnej ORF poliproteiny, szczepy wirusa EEE 2010 różniły się od siebie o 19 nukleotydów (0,2%); izolat 247188 różni się od izolatów 1984 i 1986 odpowiednio 28 i 36 nukleotydami (0,2 i 0,3%), a izolat 247168 różni się od izolatów 1984 i 1986 odpowiednio 4 i 10 nukleotydami (0,3 i 0,8%). Żadna z tych różnic nie wpływa na zjadliwość. Ludzki izolat wirusa VEE (247268) zajmował linię podtypu ID powiązaną z wcześniejszą ludzką chorobą w Panamie (Figura 3B). 14 Amplikony RT-PCR z innych ludzkich izolatów wirusa VEE były prawie identyczne w sekwencji. Nie zidentyfikowano mutacji związanych z amplifikacją koni lub adaptacjami do wektorów komarów.23,24 Dyskusja
Chociaż przypadki koni EEE zostały udokumentowane w całej Ameryce Łacińskiej, doniesienia o objawach zakażeń u ludzi są ograniczone do 2 przypadków w Trynidadzie6 i przypadku w Brazylii5 pomimo wielu śmiertelnych przypadków w Ameryce Północnej.1 Przyczyny tej geograficznej różnicy zjadliwości lub u ludzi zakaźność pozostaje niejasna, ale mogą one obejmować wewnętrzne różnice między szczepami wirusa EEE
W okresie od maja do lipca 2010 r. Udokumentowaliśmy wystąpienie ogniska zapalenia mózgu we wschodniej Panamie, u 7 hospitalizowanych pacjentów, u których potwierdzono laboratoryjnie przypadki zakażenia wirusem EEE, u zakażonego wirusem EEE i VEE oraz pacjenta z podejrzeniem Zakażenie wirusem EEE, które zmarło. Odkrycia kliniczne i wyniki badań obrazowych mózgu były nie do odróżnienia w 2 przypadkach od tych opisanych w Ameryce Północnej.1,25 Częstość występowania mieściła się w zakresie od 0,1 do 0,7 przypadków na 1000 osób, a współczynnik śmiertelności w przypadku 0% był niższy niż odnotowano w Ameryce Północnej (50-70%), chociaż z 3 śmiertelnych przypadków zapalenia mózgu w Panamie, dla których próbki diagnostyczne nie były dostępne, mógł być EEE.1 Rozkład wiekowy potwierdzonych przypadków panamskich – wszystkie z nich wystąpiły w dzieci młodsze niż 10 lat – również różniły się od przypadków w Ameryce Północnej, które charakteryzują się ciężką chorobą występującą we wszystkich grupach wiekowych.
Wszyscy 7-osobowi pacjenci z ciężkim EEE przeszli fazę prodromalną, z gorączką, bólami głowy, wymiotami i biegunką, a następnie progresję do choroby neurologicznej podobną do tej obserwowanej w ciężkich przypadkach w Ameryce Północnej. 25-27 Znaczącą różnicą była wysoka częstość napadów, które ewoluował do stanu padaczkowego u pacjentów z Panamą (u 6 z 7 pacjentów [86%]), w porównaniu z częstotliwością w Ameryce Północnej (25%). 25 Ustalenia dotyczące obrazowania mózgu różniły się również od przypadków w Ameryce Północnej25,26 ; dominujące zmiany zwojów podstawy i wzgórza, obserwowane w przypadku Ameryki Północnej, nie były widoczne w przypadku Panamskiego EEE, ale dotyczyły innych regionów, takich jak płaty skroniowe.
W momencie wybuchu EEE w Panamie wirus VEE krążył również w prowincji Darién i stanowił co najmniej 2 przypadki hospitalizacji z powodu łagodnej choroby neurologicznej i zgonu
[przypisy: adapalen, cyprofloksacyna, usg tarczycy Warszawa ]