Zintegrowana opieka specjalistyczna ambulatoryjna – nowy niemiecki sektor opieki zdrowotnej cd

September 4th, 2018

Każdy opiekun płaci osobno fundusz chorobowy. Obecnie zwrot kosztów za usługi jest stosowany zarówno w przypadku szpitali, jak i lekarzy ambulatoryjnych świadczących usługi IASC, ale nie podlega ograniczeniom budżetowym. Po ostatecznym opracowaniu oddzielnego harmonogramu opłat prawdopodobnie zapewnimy płatności ryczałtowe oparte na grupach związanych z diagnozą. Ponieważ państwo zapewnia szpitalom finansowanie budynków i sprzętu medycznego, od ich rekompensaty IASC pobiera się 5%. W nowatorskim postępowaniu dotyczącym opieki ambulatoryjnej do IASC stosuje się prawo zakazujące , które pozwala na zwrot wykorzystania skutecznych nowych technologii przed zatwierdzeniem przez Federalny Wspólny Komitet. Chociaż prawo nakazuje ocenę satysfakcji pacjentów z IASC, jakości opieki i kosztów dla dostawców, pacjentów i kas chorych, nie są jeszcze dostępne żadne wyniki. Jednak dzięki wdrożeniu IASC Niemcy dążą do poprawy koordynacji, jakości, dostępności i skupienia na pacjentach specjalistycznej opieki nad pacjentami z rzadkimi chorobami lub chorobami o poważnych trajektoriach i wymagającymi wysoce wyspecjalizowanej opieki. Po raz pierwszy stworzono jednolite ramy prawne dla świadczenia specjalistycznych usług zarówno w placówkach stacjonarnych, jak i ambulatoryjnych. Chociaż wdrożenie IASC nie spowoduje znaczącego postępu w zakresie standardów, które już istnieją w innych krajach, poprzez modele opieki, takie jak dom opieki medycznej skupiony na pacjentach lub programy zarządzania chorobami3, zastosuje te standardy do specjalistycznej opieki i zgromadzi specjalistów razem, zarówno fizycznie i prawnie, we wspólnych zespołach opiekuńczych.
Jakie jest więc prawdopodobieństwo, że IASC odniesie sukces. Wiele czynników działa przeciwko niemu. Podobnie jak wiele modeli opieki w przeszłości, stosuje podejście specyficzne dla choroby, wymagające od pacjentów poszukiwania pomocy poza siecią dla jakichkolwiek innych warunków. W obecnym stanie rzeczy niemieckie przedsiębiorstwo IASC nie spełnia międzynarodowych standardów dotyczących technologii informacyjnych w zakresie zdrowia (HIT), ponieważ nie wdrożono żadnych wspólnych elektronicznych danych medycznych4. W połączeniu z brakiem obowiązkowego budowania zespołów z udziałem specjalistów z obu krajów. w sektorach opieki ambulatoryjnej i szpitalnej, ograniczenia HIT będą prawdopodobnie utrudniać przepływ informacji, koordynację opieki i ewentualnie jakość opieki.
Ponadto, chociaż rząd zamierza opracować specjalny, ryczałtowy system płatności dla IASC, nie jest jasne, czy system ten połączy płatność z wynikami – w istocie nie istnieją mechanizmy umożliwiające zmianę schematu płatności z wolumenu na napędzany wartością. Dzięki systemowi zwrotu kosztów pozapłacowych i bez planowania popytu na podstawie zachorowalności i zmian demograficznych system płatności prawdopodobnie będzie stanowił zachętę dla dostawców do rozszerzania usług.
Ale najważniejszym ograniczeniem może być to, że podobnie jak w przypadku prekursorów domów opieki medycznej skupiających się na pacjentach w Stanach Zjednoczonych, wdrożenie IASC nie zmienia w sposób systematyczny ani zasadniczy praktyki lub świadczenia usług.5 Zważywszy na te fakty, dopiero się okaże, czy nowy model opieki może zostać wdrożony w taki sposób, aby zreorganizować świadczenie opieki zdrowotnej w celu zwiększenia wartości dla pacjentów, osiągnięcia dobrych wyników medycznych po akceptowalnych kosztach i poprawy doświadczenia w opiece specjalistycznej zarówno dla pacjentów, jak i usługodawców.
Zawał mięśnia sercowego
55-letni mężczyzna bez poważnych schorzeń ma umiarkowanie ciężki zawał mięśnia sercowego.
Kiedy pan
[przypisy: przychodnia medicus, przyczyny białkomoczu, ile trzeba czekać na sanatorium z nfz ]

Powiązane tematy z artykułem: ile trzeba czekać na sanatorium z nfz przychodnia medicus przyczyny białkomoczu