Zintegrowana opieka specjalistyczna ambulatoryjna – nowy niemiecki sektor opieki zdrowotnej

July 2nd, 2018

Założona w 1883 roku przez Otto von Bismarcka, niemieckie ustawowe ubezpieczenie zdrowotne (SHI) dzisiaj zapewnia około 90% ludności kraju. Program opiera się głównie na zatrudnieniu, a składki pracowników i pracodawców są obliczane jako procent wynagrodzenia; niepracujący małżonkowie i dzieci są objęci bezpłatnym (patrz tabela i opisy przypadków, aby porównać ten kraj z innymi, zobacz interaktywną grafikę). Zasięg jest oferowany przez niezależne kasy chorych (plany zdrowotne), które oferują obowiązkowe kompleksowe świadczenia, ale mogą konkurować ze sobą, oferując opcjonalne. W tym zdecentralizowanym systemie władze federalne, stanowe i lokalne realizują politykę, która jest wdrażana przez stowarzyszenia funduszy chorobowych i służby zdrowia. Istotną cechą niemieckiego systemu opieki zdrowotnej jest dość ścisła segregacja opieki ambulatoryjnej i opieki szpitalnej – podział, który sięga 1931 roku, gdy strajk lekarza zainspirował kanclerza Heinricha Brüninga do wydawania dekretu nadzwyczajnego przyznającego lekarzom w praktyce prywatnej monopol na opieka ambulatoryjna i zasadniczo zakazanie świadczenia opieki ambulatoryjnej przez szpitale.1 Aby złagodzić negatywne skutki tego podziału na integrację i jakość opieki, w 2004 r. przyjęto ustawodawstwo umożliwiające szpitalom składanie wniosków o przyznanie opieki ambulatoryjnej w leczeniu pacjentów z rzadkimi chorobami lub choroby o poważnych trajektoriach. Jednak dostawcy usług ambulatoryjnych nie byli chętni do konkurowania ze szpitalami i przyznano im niewiele takich przywilejów. Tak więc ustawa reformująca SHI Health Care Structures, uchwalona w 2012 roku, stworzyła trzeci sektor opieki zwany zintegrowaną ambulatoryjną opieką specjalistyczną (IASC) .2
Ten nowy model opieki oddziela się od tradycyjnej opieki ambulatoryjnej w leczeniu rzadkich chorób i chorób o silnych trajektoriach, a także opieki wysoce specjalistycznej. Wyłącznie ambulatoryjne lub szpitalne sieci specjalistyczne, które zawierają umowę ze stowarzyszeniem lekarzy ambulatoryjnych, mogą zapewniać taką opiekę. W idealnej sytuacji sieci obejmują specjalistów z prywatnej praktyki i szpitali. Zakres usług w IASC obejmuje diagnostykę i leczenie złożonych warunków, które wymagają specjalnych kwalifikacji, współpracy interdyscyplinarnej i określonego sprzętu. Jak dotąd Federalny Wspólny Komitet Niemiec (utworzony w wyniku połączenia pięciu komisji zdrowia publicznego z 2004 r.) Nadał priorytet dziewięciu warunkom takiej opieki: pięć rzadkich chorób – aktywna gruźlica, zespół Marfana, nadciśnienie płucne, mukowiscydoza i pierwotne stwardniające zapalenie dróg żółciowych – oraz cztery choroby o silnych trajektoriach – niektóre nowotwory żołądkowo-jelitowe, guzy ginekologiczne, choroby reumatoidalne i niewydolność serca. Te ostatnie są zdefiniowane przez kody w Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób (ICD) plus co najmniej jedno inne kryterium dla zaawansowanej choroby (np. Zajęcie węzłów chłonnych, przerzuty, nawrót lub progresja lub brak reakcji na leczenie) lub odzwierciedlają stan z bardzo małą częstością występowania.
Ogólne ramy dotyczące projektu i ogólnych wymagań IASC zostały wyszczególnione w dyrektywie ogólnej przez Federalny Wspólny Komitet. Jest on wzbogacony o wytyczne dotyczące specyficznych chorób, szczegółowo określające wymagania jakościowe i zakres usług, które ograniczają się do zdefiniowanej diagnozy i trajektorii choroby
[patrz też: leczenie endometriozy forum, metamina, wybielanie warg sromowych ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie endometriozy forum metamina wybielanie warg sromowych